Deštivé hlavohraní

Ranní pokus o aplikaci matematické činnosti na děti moc nevyšel. Nejslušnější ze slušnosti udělali ze pár příkladů, ale koutkem oka sledovali intenzitu deště a vyhodnocovali, zda je lépe uvnitř s matikou nebo venku s deštěm. Tak se Lucka se svými edukačními choutkami stáhla a rozjela se volná zábava hraní deskovek. Vašek s Luckou si vytáhli šachy a hned se našli zájemci, kteří se chtěli UČIT hrát šachy. Zajímavé, že tohle jo, ale matiku ne… No a při vysvětlování tahů figur, přišel na um jeden koňský hlavolam. Trochu jsme jej zabalili do fekálního tématu, což zvýšilo atraktivitu tohoto hlavolamu a tak se s ním děcka vesele mordovali dobrou hodinu. O co jde:

Koňský hlavolam

Herní pole šachovnice (8×8). Herní figura šachový kůň. Kůň musí proskákat celou šachovnici, přičemž nesmí skočit na místo, kde už byl (proč? Protože tam už zanechal značku a nechce do ní šlápnout :)). My hráli na papíře a políčka, na kterých kůň byl, jsme postupně škrtali.

Nikomu se nepovedlo takto označit celou šachovnici, tak jsme si nakonec spočetli prázdné pole, na které se kůň nedostal a machrovali, kdo má nižší skóre…

No a den pokračoval výtečným obědem, a dalším hraním. Objevili jsme ve skleníku další zajímavé hlavolamy, jako např. zrcátkový, v kterém je třeba pomocí zrcadel dostat paprsek do cíle… Rubíková kostka rozpoutala diskuzi na téma, zda je smyslem hlavolamu naučit se řešení někoho cizího, či přijít si sám na řešení…

Jo a světlo světa spatřila nová hra. Hrdiny z marvelovek jsme zasadili do pravěku, smíchali s kalorickými tabulkami a snažili jsme se přežít den (jako v té hře, v té hře jsme se snažili dožít konce dne :)).