V pondělí 16.5.2022 jsme v komornější sestavě druháků udělali měření na přehradě. Cílem bylo poznat své schopnosti, osahat si metriku a vyzkoušet si systematické zpracování dat (tabulky)
První úkol bylo odhadnout vzdálenosti k různým předmětům (ke značce, k lavičce a k záchrannému kruhu). Své odhady jsem si zaznačili.
Druhý úkol bylo pomocí pásma odměřit skutečnou vzdálenost k těmto předmětů. A rovněž tyto hodnoty zaznamenat. Jelikož jsme odhadovali v metrech, dostali jsme se k desetinným číslům a zaokrouhlování.
Třetím úkolem bylo vyhodnoti přesnost svého odhadu. Vyhodnocovali jsme o kolik jsme se sekli a výsledky zaznačovali s použitím i záporných čísel. Když byl odhad menší než skutečnost, vyjádřili jsme to záporným číslem, když jsme odhad přestřelili oproti skutečnosti, vyjádřili jsme jej číslem kladným. Tak jsme například zjistili, že když Lucka s Rebekou zprůměrují své odhady dosáhnou docela přesných hodnot. Jedna totiž odhadovala méně a druhá více.
Následovala volná zábava s pásmem, kdy si děcka měřili a odhadovali co uznali z vhodné.
A den jsme uzavřeli výrobou násobilkového taháku formou sešitku.